יום שבת, 28 באפריל 2012

נשירת שיער - מה עושים?



אם המסרק שלך צובר שערות או אם מחכות לכם כל בוקר הרבה שערות על הכרית, כנראה שאתם סובלים מנשירת שיער משמעותית וחשוב שתדעו שאתם לא לבד. נשירת שיער היא תופעה נפוצה מאוד. אחוז גדול מהגברים והנשים סובלים ממנה במהלך החיים, מכל מיני סיבות : גנטיקה, מצב בריאותי או טיפול תרופתי שגורמים לנשירה, דיאטה לא מאוזנת, הריון ולידה ואפילו סתם מסטרס. נשירה של שיער היא בסופו של דבר עניין טבעי – אדם בריא רגיל מאבד מידי שבוע כמאה שערות אז מה עושים כשיש נשירת שיער גדולה? תלוי מה הסיבה שגרמה לה.

נשירת שיער - אבחון הגורם לנשירה


נשירת שיער היא לרוב סימפטום של תופעה מהותית יותר : כמו מצב בריאותי או נפשי לא תקין, נטילת תרופות שנשירת שיער היא אחת מתופעות הלוואי שלהן, חוסר איזון הורמונלי או תזונתי. במקרים אחרים, מדובר בסך הכל בנשירה עונתית או בנטיה תורשתית לאבד שיער בשילוב עם שימוש בתכשירי שיער מזיקים או התעללות בו. לכן, חשוב לאתר את שורש הבעיה ולהשתמש בפתרון המתאים.

זה עונתי


חלק מנשירות השיער מתרחש בעונת הסתיו, לאחר החשיפה הרבה לשמש ולחום בחודשי הקיץ שפוגעים בשורשי השיער. הוסיפו לזה נזקים קטנים של מי ים או כלור של בריכה או בשל כובע לוחץ מידי והרי לכם נשרת קיץ עונתית וטבעית שצפויה לחלוף מאליה תוך מספר חודשים.


תכשירים להצמחת וחיזוק השיער


ישנם לא מעט תכשירים שמתיימרים להצמיח שיער או לחזק שיער קיים ולמנוע התקרחות. חלקם לא באמת מציגים תוצאות חיוביות אבל יש גם כאלה שהשיגו הצלחה מסויימת בניסויים קליניים. התכשירים הללו יתאימו למי שסובל מנשירה משמעותית טבעית או ממקור גנטי ולא זוהתה סיבה מסוג הסיבות שצויינו בסעיפים הקודמים.


איזון תזונתי וויטמינים


אם הנשירה משמעותית ואתם לא סובלים ממחלה או מצב גופני מיוחד, מומלץ לערוך בדיקת דם ולברר אם אפשר למצוא את הסיבה לנשירה בחוסר איזון תזונתי. השיער הוא מהראשונים שמגיבים לאנמיה – חוסר בברזל או ויטמין B12. זה יכול לקרות בגלל תזונה לקויה, דיאטה לא מאוזנת או צמחונות שחסרים בה מרכיבים חיוניים. אפשר להשלים את החסר באמצעות טבליות ברזל ותוספי ויטמין בעיקר של ויטמין B  לסוגיו והכי טוב ללכת לתזונאית ולקבל הכוונה מקצועית לגבי התזונה שלכם.

שמרו על השיער שלכם


סיבה חשובה נוספת, שגורמת לנשירת שיער, בעיקר אצל נשים – היא 'הגורם האנושי'. כדי להאריך את חיי השיער ולהמנע מהקרחה, מומלץ לצמצם בצריכה של תכשירים אגרסיביים מידי בשיער, לא להגזים עם פן ועם החלקות שיער מבוססות כימיקלים. אפילו קוקו לוחץ מידי פוגע בחוזק השיער, לכן מומלץ מאוד להתייחס לשיער בעדינות ולא להתעלל בו יותר מידי.

נשירת שיער מוקדמת וטיפולים הוליסטיים


הרפואה המשלימה מציעה טיפולים שונים לנשירת שיער. הרפואה הסינית ותורות מזרחיות אחרות רואות בנשירת שיער, תסמין של חוסר דם, זרימת צ'י (אנרגית החיים) לקויה בכליות ובטחול. הטיפול כולל איזון תזונתי באמצעות צמחי מרפא ותוספי מזון המקובלים ברפואה הסינית.


תגובה 1:

  1. מה לגבי מינוקסידיל ? מדוע לא הזכרתם אותו

    ישנו מינוקסידיל קצף שממש עוזר לשמירה והצמחת שיער בחזרה

    http://www.minoxidil.co.il/#!products/c1ijr

    הכי זול שמצאתי בארץ !

    השבמחק